Benieuwd naar mijn interview in het vakblad ProfNail? Here it is!

Twee maanden terug ben ik gevraagd voor een interview in het vakblad ProfNail. 31 maart is het blad uitgekomen en ik deel heel graag het eindresultaat met jullie! 
Zo trots en dankbaar! Ik ben heel benieuwd wat jullie er van vinden. Let me know in de reacties! 

Artikel: ProfNail magazine

Beautysalon La Jolie: nagels, wimpers en wenkbrauwen in één

Ze is pas 24 jaar oud en runt nu al een succesvolle salon. Lisa Hogervorst heeft een salon in Arnhem en deelt haar ervaringen vanaf het allereerste begin. Maar ook hoe de combinatie van nagel-, wimper- en wenkbrauwbehandelingen haar bevalt. En ze spreekt hardop uit welke beroemdheid ze ooit nog weleens aan haar nageltafel zou willen behandelen.

Hoe ben je in de nagelbranche terechtgekomen?

“Dat is eigenlijk wel een leuk verhaal. Als klein meisje was ik meer one of the guys, totaal niet bezig met nagels. Totdat ik wat ouder word, een leuke marketingfunctie ga doen en mijzelf meer ga verdiepen in de beautybranche. Ik liet bij verschillende salons mijn nagels doen. Maar als ik merk dat sommige nagelstylisten wel heel ruig te werk gaan, denk ik: dat kan ik beter. Online start ik een zoektocht naar een erkende nagelopleiding. Bij Proles Beauty, vlakbij mij in de buurt, kan ik terecht. Meteen is er een klik met de eigenaresse. De kleinschaligheid en manier van lesgeven spreekt me erg aan, en twee weken later start ik met de allround nagelopleiding. Je kunt wel zeggen dat dit een zeer spontaan idee is.”

Kun je iets vertellen over jouw salon?

“Ik heb een salon aan huis in Arnhem en ben gespecialiseerd in nagel-, wimper- en wenkbrauwbehandelingen. Aangezien ik huid-op-huidcontact hebt met de klant, vind ik het fijn om het gezicht achter de behandelingen te laten zien. Dat is de reden dat ik mijn social media heel persoonlijk inricht. Zo weten klanten vooraf bij wie ze terechtkomen. Als een klant voor de eerste keer mijn salon bezoekt, start ik de behandeling met een intake. Tijdens dit gesprek bespreek ik de wensen en verwachtingen van de klant. Ik ben heel erg bezig in de adviserende rol, waarin ik klanten meeneem in een traject. Stel iemand komt met een probleemnagel langs, dan gaan we samen kijken hoe we die nagel weer gezond kunnen maken. Nagels zijn zo verschillend: iemand kan hele stevige nagels hebben en de ander heeft nagels die snel inscheuren, splijten of afbreken. Elke keer bepaal ik opnieuw welke behandeling het meest geschikt is voor de klant en dat maakt elke behandeling die ik geef uniek.”

Beautysalon Arnhem | Beautysalon La Jolie | De Salon
Beautysalon Arnhem | Beautysalon La Jolie | De Salon
Hoe heb je de start van jouw salon ervaren?

“Zeker in het begin heb ik dat soms wel als lastig ervaren. Je denkt dat je salon zo volgeboekt is als vriendinnen, familie en kennissen langskomen. Toch kun je er niet omheen dat je ook onbekenden moet gaan aantrekken. Om dat te bereiken heb ik vooral veel social media ingezet. Maar het allerbelangrijkste in deze branche blijft mond-tot-mondreclame. Mensen spreken uit ervaring naar anderen toe wat zij van de salon vinden, is dat positief dan is dat de beste reclame die je kunt hebben.”

Wat vind je zo leuk aan de combinatie nagels, wimpers en wenkbrauwen?

“Het is heel divers. Ik focus me vooral op de natuurlijke nagel en die lijn trek ik door bij de wimperbehandelingen: geen wimperextensions, wel wimperlifting. Wenkbrauwen wax en verf ik, waarbij de focus ligt op een natuurlijke look. Ik merk in mijn salon dat de verschillende behandelingen elkaar enorm versterken. Als klanten langskomen voor de nagels, dan zie ik ze een volgende keer ook terugkomen voor mooie wimpers. Daardoor bied ik ook arrangementen aan. Je ziet dat klanten vlak voor hun vakantie heel graag gebruikmaken van een all-in arrangement, dan ben je gelijk helemaal klaar.”

Beautysalon Arnhem | Gellak
Beautysalon Arnhem | wenkbrauwen
Welke behandelingen vind je het leukst om te geven?

Dat is lastig te zeggen, elke behandeling is uniek. Als ik echt een voorkeur moet uitspreken, dan ga ik voor de nagels. Hier kun je echt je creativiteit in kwijt. De designs zijn heel divers: van een subtiel streepje tot folie in goud of zilver. De designs die ik opzet zijn vaak minimalistisch. Ik vind het namelijk mooi als het overal bij past. Wat ik ook erg leuk vind, is als mensen in het begin vooral rustige kleuren nemen en ineens voor een rode lak kiezen. Helemaal uit hun comfortzone en daardoor een mooie uitdaging.”

Wat is je specialiteit en waarom?

“Mijn luisterend oor. Ik steek veel energie in het achterhalen van de wens van de klant voordat ik een behandeling start. En ik geef waar nodig advies. Bij klanten die met regelmaat in mijn salon komen, weet ik welke behandeling het beste past. Maar ik neem voor iedereen de tijd voor een leuke babbel en een drankje. Mensen komen hier voor een uurtje relaxen.”

Wie zou je nog weleens willen behandelen en waarom?

“Maxima, dat zou wel tof zijn! Als we het doen, dan doen we het gelijk maar goed. Het lijkt me leuk om haar ervaringen van het Koninklijk Huis te horen, en daarnaast ben ik heel benieuwd naar haar nagels. Ik zou haar verwennen met een manicure en haar adviseren om een hele neutrale en elegante kleur te kiezen.”

Je volgt nog regelmatig masterclasses. Waarin wil je jezelf nog verbeteren?

“Nóg strakker lakken. Ik denk dat je daarin altijd kunt blijven verbeteren. Vooral bij nail art. Het lijkt mij echt een uitdaging om een persoonlijk design voor iemand te tekenen. Dat een klant met een bijzonder verhaal bij mij komt en dat ik op basis van dat verhaal een design ga uitwerken op de nagels.”

Gellak in Arnhem | Beautysalon La Jolie
Gellak in Arnhem | Beautysalon La Jolie
Wat vind je van de kwaliteit van de Nederlandse stylisten?

“Dat is heel wisselend. In veel salons heb ik zelf ervaren dat het vooral massaproductie is. De ene klant is nog niet weg of de andere zit al in de stoel. Dat is absoluut niet mijn manier van werken. Daarentegen ken ik genoeg salons die wel de tijd nemen voor hun klant en kwaliteit bieden.”

Ben je actief op social media? Zo ja, op welke kanalen en hoe zet je deze in?

“Ik ben heel actief op Instagram en Facebook. Op Instagram gebruik ik de stories vooral voor het plaatsen van foto’s of filmpjes. Daarin vertel ik iets over een bepaald product of de voordelen van een behandeling. In berichten op Instagram en Facebook laat ik voornamelijk resultaten van behandelingen zien, nieuwe trends of het assortiment aan kleuren. Op de website kun je meer informatie lezen over de behandelingen.

Doe je aan marketingacties, zo ja wat voor?

“Niet consequent, maar af en toe zet ik wel een marketingactie in om een behandeling onder de aandacht te brengen. Bijvoorbeeld een ‘wenkbrauwdag’, waarbij een klant met haar moeder, vriendin of zus hun wenkbrauwen mogen laten waxen en verven voor een totaalbedrag van 40 euro. Ooit heb ik eens een actie verbonden aan een oproep voor modellen. Tegen een gereduceerd bedrag kregen zij een behandeling in ruil voor foto’s ter promotie van mijn salon.”

Hoe houd jij privé en zakelijk gescheiden?

“Naast mijn salon heb ik een 32-urige werkweek als ‘duizendpoot’ van een vergaderlocatie. Ik onderhoud het contact met de huurders, maak prijsvoorstellen en zorg er onder andere voor dat de vergaderingen naar wens verlopen voor de klant. Ik hou zakelijk en privé gescheiden door doordeweeks net dat tandje bij te zetten, zodat ik in het weekend kan genieten van mijn vrije tijd. Weekend is weekend! Dan breng ik veel tijd door met mijn familie en vrienden. Doordat ik daar zoveel waarde aan hecht is het goed vol te houden. Bovendien is mijn werk een hobby: ik krijg er energie van!”

Heb je nog tips voor startende stylisten?

“Ik wil altijd wel iets naast mijn salon blijven doen. Wat dat op lange termijn is, kan altijd nog veranderen. Ik ben namelijk een spring in het veld en wil het liefst elke uitdaging aangaan.”

Hoe zie jij je toekomst voor je?

“Het allerbelangrijkste: doorzetten! Ik begrijp dat het in het begin heel moeilijk is om een klantenbestand op te bouwen, maar zorg ervoor dat je jezelf laat zien. Deel met de buitenwereld wat je kunt, de ruimte waarin je werkt en hoe de behandelingen zijn. Mensen willen nu eenmaal, voordat ze een afspraak met jou maken, weten waar ze terechtkomen. Er zijn genoeg momenten dat ik heb gedacht: het lukt niet. Maar als je doorzet, dan kom je er wel!”

Beautysalon La Jolie | Lisa Hogervorst

1 reactie

Huib Bonnema · 9 april 2020 op 19:36

Super artikel!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *